Pulje til borgerrådgivning

Bolig- og Planstyrelsen administrerer to puljer, der er oprettet som resultat af aftalen om Finansloven 2021 mellem regeringen og støttepartierne De Radikale, Socialistisk Folkeparti, Enhedslisten og Alternativet. En af disse er en pulje til borgerrådgivning.

Puljen til borgerrådgivning er lukket for ansøgninger.

Pulje til borgerrådgivning har til hensigt at styrke borgernes relation til kommunerne og øge borgernes retssikkerhed. Puljen skal give flere kommuner mulighed for at ansætte borgerrådgivere til bl.a. at rådgive og vejlede borgerne i kontakten med kommunen og føre tilsyn med kommunens administration.

Der er i alt 135 mio. kr. i ansøgningspuljen til en projektperiode på 4 år.

Ansøgningsfristen til puljen til borgerrådgivning var den 11. august 2021. Der er udsendt tilsagn og afslag til ansøgerne.

Nedenfor finder du vejledning, vilkår for tilsagn samt link til bekendtgørelsen om puljen.

Har du spørgsmål om puljen til kommunale borgerrådgivere, kan du kontakte Bolig- og Planstyrelsen på telefon 41 71 78 97 (alle hverdage kl. 10.00-12.00) eller på e-mail demokratipuljer@bpst.dk.