Pulje til borgerrådgivning

Bolig- og Planstyrelsen administrerer to puljer, der er oprettet som resultat af aftalen om Finansloven 2021 mellem regeringen og støttepartierne De Radikale, Socialistisk Folkeparti, Enhedslisten og Alternativet. En af disse er en pulje til borgerrådgivning.

Pulje til borgerrådgivning har til hensigt at styrke borgernes relation til kommunerne og øge borgernes retssikkerhed. Puljen skal give flere kommuner mulighed for at ansætte borgerrådgivere til bl.a. at rådgive og vejlede borgerne i kontakten med kommunen og føre tilsyn med kommunens administration.

Der er i alt 135 mio. kr. i ansøgningspuljen til en projektperiode på 4 år.

Ansøgninger til puljen til borgerrådgivning skal være indsendt inden den 11. august 2021 kl. 12.00.

Du finder vejledning til, hvordan du ansøger, og et ansøgningsskema her nedenfor.

Har du spørgsmål om puljen til kommunale borgerrådgivere, kan du kontakte Bolig- og Planstyrelsen på telefon 41 71 78 97 (alle hverdage kl. 10.00-12.00) eller på e-mail demokratipuljer@erst.dk.